سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تنها علمدار هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار

 

مهربان پروردگارا

رسم زمانه به من آموخت که درهنگام شادیها اگر یاد تو کنم ، به هنگام غم یاد من خواهی کرد .

ودست ناتوان از گره گشایی درکار خویشم را خواهی گرفت ومرا همراه خواهی شد وآنچنان گره خواهی گشود که دررویا هم تصورش نخواهد بود.

اما اگر از خاطر نبرم که هر گره گشایی ، تنها از بزرگی چون تو برمی آید تونیز صدایم را به هنگام نیاز رد نخواهی کرد .

اما تو بزرگترین وتواناترینی ومیدانم آنزمان که بنده ات از بی خبری خویش به درگاه تو طلب بخشش کند درگاهت را جای او قرار میدهی چرا که صبر از وجود مقدس توست وتو همچنان بربی خبری ما صبر میکنی وهمچنان بخشایشگری وصدایم را میشنوی امید انکه راه نیکو را درپیش پایم قرار دهی که روزی به سر آمدن صبرت را نبینم.

اای وای اگر روزی صبرت سر آید.

االهی یا رب العالمین




موضوع مطلب :


در آن زمان که کعبه را بتخانه اعظم میخواندند، و در جزیره العرب، ایمان به خدا، و فضائل انسانی مفهومی نداشت. در آن زمان که ابرهه با سپاهش به مکه تاخت، تا کعبه را ویران، و آن سال مبدأ تاریخ عرب گشته، آن را عام الفیل نامیدند، یعنی سالی که ابرهه با پیلان مست، برای ویران ساختن کعبه آمد و خداوند آنها را هلاک ساخت.

در 17 و بنا به قولی در 12 ربیع الاول این سال، نزدیک به طلوع صبح، تازگیهایی در جهان پدید آمد:

١- امام ششم حضرت صادق(ع) فرمود: شیطان به هفت آسمان بالا میرفت و خبرهای آسمانی را گوش میداد، وقتی که عیسی (ع) تولد یافت از سه آسمان رانده شد، و تا آسمان چهارم میرفت، و چون حضرت رسول (ص) متولد شد از همه آسمانها رانده گردید.

٢- بارگاه انوشیروان (ایوان مدائن) شکست و چهارده کنگره آن افتاد.
۳- انوشیروان در خواب دید که خورشید در تاریکی شب از طرف حجاز برآمد و از نردبان چهل پله ای که سر به کیوان کشیده بود بالا رفت، و همه جا را روشن کرد، جز کاخ او که در تاریکی ماند.
٤-  آتشکده آذر گشسب که هزار سال روشن بود، خاموش شد، سرد گشت و مرد.

۵- در یثرب یک یهود بر فراز قلعه ای فریاد کرد: این ستاره احمد است، ستاره پیامبر جدید است، یهودی هایی که پای قلعه ایستاده بودند، به سراغ غیبگو و دانشمند خود دویدند.

٦- یک عرب بیابانی با ریش سپید، و قامتی بلند، مهار شترش در دست، وارد مکه شد، و این اشعار را میخواند: دیشب مکه در خواب بود و ندید که در آسمانش چه نورافشانی و چه ستاره بارانی بود!

٧- در آن شب هر بتی که در هر جای عالم بود، بر رو افتاده بود.

٨-  دریاچه ساوه که سالها آن را میپرستیدند فرو رفت و خشک گردید.

۹- وادی سماوه که سالها بود، کسی آب در آن ندیده بود، آب در آن جاری شد.

١٠- داناترین دانشمند مجوس در خواب دید: که چند شتر صعب، اسبان عربی را میکشتند و از دجله گذشته داخل بلاد ایشان شدند، طاق کسری از میان شکست و دو حصه شد، و آب دجله شکافته شد و در قصر او جاری گردید، و نوری از طرف حجاز ظاهر گردید و در عالم منتشر شد و پرواز کرد تا به مشرق رسید.

١١- سریر سلطنت پادشاهان، سرنگون شده بود.

١٢- مجمع پادشاهان در آن روز، غمناک و از سخن بازمانده بودند.
١
۳- میان کاهنان و همزادشان که خبرها به آنها میگفتند جدایی افتاد، و ساحران از علم خود نمیتوانستند استفاده نمایند.

نزدیک به فجر صادق، مقارن این حوادث، جناب آمنه دید که ستاره های آبی، با دنباله های ارغوانی، به پشت بام خانه اش میریزند!، از این تماشا مسرور شده بود که ناگهان دید زنهایی نورانی اطراف بالینش نشستند، فکر کرد زنان قریشند، ولی متحیر بود که چگونه خبر یافته اند که او در این وقت میخواهد وضع حمل کند!!

صدایی به سان زمزمه فرشتگان و صدای ارواح از میان آنان بلند شد: یکی گفت: من آسیه زن فرعونم، دیگری گفت: من مریم دختر عمرانم .....

آمنه بر روی آنها تبسم کرد (پسرش به دنیا آمد). آمنه گفت: صدایی شنیدم که میگفت: ای آمنه به پسر تو، خلق آدم، معرفت شیث، شجاعت نوح، خصلت ابراهیم، زبان اسماعیل، رضای اسحاق، فصاحت صالح، حکمت داوود، حشمت سلیمان، ملاحت یوسف، تحمل موسی، طاعت یونس، صبر ایوب، جهاد یوشع، حب دانیال، وقار الیاس، عصمت یحیی، و زهد عیسی عطا شده است.

آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری.




موضوع مطلب :


 

اَلسَّلام عَلیک یا جَعفر بنِ مُحَمَّد الصادق ، یَابن رَسولَ الله

 

 

شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، مؤسس فقه جعفری

را به ساحت مقدس ولی عصر و الزمان
حجة بن الحسن العسگری (عج) تسلیت و تعزیت عرض می نمائیم.

 

 دلم هواى بقیع دارد و غم صادق

عزا گرفته دل من ز ماتم صادق

 دوباره بیرق مشکى به دست دل گیرم

زنم به سینه که آمد محرم صادق

 

 

 نام: جعفر (به معنى نهر جارى پرفایده)
 
کنیه: ابو عبداللّه
 
لقب: صادق
 
پدر: حضرت محمد بن على (ع )
 مادر: معروف به ام فروه، دختر قاسم بن محمد بن ابى بکر
 
تاریخ ولادت: یکشنبه 17 ربیع الاول ، سال 83 هجرى
 
مکان ولادت: مدینه
 مدت عمر مبارک : 65 سال
 علت شهادت: مسمومیت
 قاتل ملعون: منصور دوانیقى (خلیفه عباسى )
 زمان شهادت: یکشنبه 25 شوال ، سال 148 هجرى
 مدفن مطهر:  قـبـر شریفش در قبرستان بقیع (واقع در مدینه منوره) در کنار     ققبر پدر  و جدّ و عمویش امام حسن مجتبى (علیه السلام) مى باشد.

 

 

 

 زندگینامه امام جعفر صادق(ع)

امام جعفر صادق (ع) در پگاه روز جمعه یا دوشنبه هفدهم ربیع الاول سال 80 هجرى، معروف به سال قحطى، در مدینه دیده به جهان گشود. اما بنا به گفته شیخ مفید و کلینى، ولادت آن حضرت در سال 83 هجرى اتفاق افتاده است. لکن ابن طلحه روایت نخست را صحیح ‏تر مى‏داند و ابن خشاب نیز در این باره گوید: چنان که ذراع براى ما نقل کرده، روایت نخست، سال 80 هجرى، صحیح است. وفات آن امام (ع) در دوشنبه روزى از ماه شوال و بنا به نوشته مؤلف جنات الخلود در 25 شوال و به روایتى نیمه ماه رجب سال 148 هجرى روى داده است. با این حساب مى‏توان عمر آن حضرت را 68 یا 65 سال گفت که از این مقدار 12 سال و چند روزى و یا 15 سال با جدش امام زین العابدین (ع) معاصر بوده و 19 سال با پدرش و 34 سال پس از پدرش زیسته است که همین مدت، دوران خلافت و امامت آن حضرت به شمار مى‏آید و نیز بقیه مدتى است که سلطنت هشام بن عبد الملک، و خلافت ولید بن یزید بن عبد الملک و یزید بن ولید عبد الملک، ملقب به ناقص، ابراهیم بن ولید و مروان بن محمد ادامه داشته است.

کنیه مادر امام (ع) را ام فروه گفته ‏اند. برخى نیز کنیه او را ام القاسم نوشته و اسم او را قریبه یا فاطمه ذکر کرده‏اند.

کنیه آن حضرت ابو عبد الله بوده است و این کنیه از دیگر کنیه ‏هاى وى معروف‏تر و مشهورتر است. محمد بن طلحه گوید: برخى کنیه آن حضرت را ابو اسماعیل دانسته ‏اند. ابن شهر آشوب نیز در کتاب مناقب مى‏گوید: آن حضرت مکنى به ابو عبد الله و ابو اسماعیل و کنیه خاص وى ابو موسى بوده است.

 

 

 لقب امام صادق (ع)

 آن حضرت القاب چندى داشت که مشهورترین آنها صادق، صابر، فاضل و طاهر بود. از آنجا که وى در بیان و گفتار راستگو بود، او را صادق خواندند.

 

سجده بر تربت ‏حسینى

«کان الصادق ‏علیه السلام لایسجد الا على تربة‏ الحسین‏علیه السلام تذللا لله و استکانة الیه.» (8)

امام صادق‏علیه السلام جز بر تربت ‏حسینى سجده‏ نمى‏کرد، تا در درگاه خداوند.

 

چون هنگام شهادت حضرت امام جعفر صادقعلیه السلام شد، آنحضرت دیده های خود را گشودند و فرمودند: خویشان مرا جمع کنید.چون همه جمع شدند، بسوی ایشان نظر کردند و فرمودند: شفاعت ما نمی رسد به کسیکه نماز را سبک شمارد و اعتنا به شأن آن ننماید.

آجرک الله یا بقیه الله فی مصیبت جدک

تعجیل در فرج مولا امام زمان (عج) صلوات

 

از همگی التماس دعا




موضوع مطلب :


به نام پروردگاری که دلها را به خاطر نبود ایمان ، تنگ وتاریک وبیقرار می کند ودلها را با نور ایمان وسیع و گسترده و صبور میکند و به نام پروردگاری که جز به نام او دل آرام نگیرد.

ای خدای بزرگ ، ای مالک وفرمانروای آسمانها و زمین، ای آنکس که تمام جانداران وبی جانان عالم به ذکر و یاد پاکی وبزرگی تو مشغولند.. ای خدای من، ای تنها فرمانروا و فریادرس، من در ناتوانیها و بدبختیها و سختیها ... ای خدای مهربان، من بعنوان بنده ای کوچک با زبان اقرار میکنم و با قلب تصدیق می کنم و می کوشم با عمل ثابت کنم که فقط تو الله هستی ،تو مالک و فرمانروا و فریادرس و تربیت کننده و معبود من هستی ! پروردگارا عهد می بندم که این اقرار و تصدیق را با بندگی و عمل به اوامر و نواهی تو به اثبات برسانم...

ای بخشنده ی مقتدر؛ اقرار می کنم که نعمتهای بی شماری به من عطا کرده ای ، خدایا اعتراف می کنم لطف و دلسوزیی که تو در حق من ناچیز و ناتوان رواداشته ای ، هیچکس روانداشته و نتواند چنین کند ...

الهی ! ای پروردگاردانا و عفو کننده، در نهایت شرمندگی و پشیمانی به تمام گناهانم اعتراف می کنم... اعتراف میکنم که بارها آگاهانه وناآگاهانه تو را نا فرمانی کرده ام ...ای خدای بخشنده و مهربان ، اگر چه غافل شده ام و یا لغزیده ام، ولی همچنان بنده ومطیع توام، سوگند یاد می کنم که بر عهدوپیمان خودپابند خواهم ماند و تا آخرین لحظه ی زندگیم بر آن استقامت خواهم کرد... ‌
ای خدای غفور، تو تنها معبود و خدایی هستی که تو را می پرستم و غیر از تو کسی نمی تواند گناهان مرا ببخشد، خدایا عاجزانه از تو می خواهم گناهانم را بیامرزی ...

آفریدگارم، تو بندگانت را همانندگله ی بی چوپان رها نکرده ای، بلکه ما را با نور وحی و پیامبرانت به سعادت راهنمایی کرده ای...ای خدای عزیز اعتراف می کنم که آخرین فرستاده ی تو‌«محمد بن عبدالله- ص-» می باشد که بوسیله او کاملترین ،جامعترین و آخرین آیین آسمانی عرضه شده و او خود نمونه ی کامل و حقیقی انسانیت و ایمان می باشد ، پروردگارا شهادت می دهم که برنامه ی زندگی اجتماعی ، سیاسی و فردی من تنها و تنها دین اسلام است و هر کس برای زندگی ، آیینی و برنامه ای غیر از این بر گزیند ، دیر یا زود خواهد فهمید که در گمراهی آشکاری بوده است...و این تنها راه سعادتاست .

 پروردگارااعتراف می کنم که تو در همه جا وهمه وقت شاهد و ناظر بر اعمالم هستی ، اگر چه من تو را نمی بینم، ولی تو مرا می بینی ...خدایا شهادت می دهم که بازگشت همه کس وهمه چیز بسوی تو ست ، و من روزی در حضور تو برای دادگاهی و رسیدگی به اعمالم و افکارم آماده و حاضر خوا هم شد ...ای خدای بزرگ سوگند یاد می کنم که برای نجات بندگانت وبرای بلند کردن پرچم «لااله الاالله محمّد رسول الله »بر تمامی دلها ، خانه ها ، شهرهاو تمام دنیا تا آخرین لحظه ی زندگیم مبارزه خواهم کرد وتا پیروزی یا شهادت آرام نخواهم گرفت ، خدایا در این راه آنچه خود به من داده ای ، جان، مال، همه کس و همه چیز را فدا خواهم کرد و هر کس با تو دوست باشد دوست من است ، و هر کس دشمن تو باشد دشمن من است، اگر چه عزیزترین کسانم باشند ، خدایا این ایمان و عقیده ی من است که آنرا تنها راه رستگاری هرانسانی میدانم.

خدایا تو شاهد و ناظر باش بر کوچه های دلمان که آذین بسته ایم محبت تو واهل بیت (ع) را




موضوع مطلب :


(( اَللّهُمَّ الرزُقنا تُوفیقِ شَهادَةِ فی سَبیلک ))

خدایا توفیق ، مرگ در راه خودت را قسمت و روزیمان گردان.

بیائید باور کنیم که شهدا آدمهای عجیب و غریبی نبودند . بیائید باور کنیم که شهدا هم مثل من وتو بودند ، آره مثل من وتو . شهدا بچه های همین کشور و آب و خاک بودند. بعضی ها طوری از شهدا حرف می زنند که انگار اونها موجوداتی غیر طبیعی هستند که زندگی کردن و رفتار و کردارشون توی یک دنیای دیگه اتفاق افتاده ! نه ایشان هم مثل من و تو ، بچه های همین کوچه و محله ، توی همین کوچه ها قایم باشک بازی می کردند، دعوا و بزن بخور ، سر همدیگر را شکستن و هزار تا بازیگوشی و شیطونی دیگه.

شهدا ، هم بچه های آروم سر به زیر دارند ، هم بچه های شیطون . یه عده شون اینقدر بازیگوش بودند که عالم و آدم از دست شلوغ بازی هاشون کلافه شده بودند و یه سری شـون هم اینـقـدر نـور بـالـا می زدنـد کــه قیافـه شـون از دور داد مـی زد این یک شـهیده!!!

شهید زنده سردار حاج قاسم سلیمانی

اما این وسط آن چیزی که هنوز نصیب من و تو نشده و به گفته رهبر باعث شده که دروازه شهادت الآن به کانالی تنگ تبدیل بشود ، نفس قدسی بعضی ها بود که با همون بچه های شیطون کاری کرد که راه صد ساله عرفان و سلوک را یک شبه رفتند و شدند کسانی که حضرت امام علی (ع) در وصفشان فرموده : کسانی هستند که هنوز به دنیا نیومده با ما در ثواب مجاهدتهای در راه خدا شریکند و دین خدا به وسیله این افراد پایدار می ماند.

پس بیائید باور کنیم و از خداوند متعال بخواهیم تا این باور را در وجود ما القا کند که شهادت دست نیافتنی نیست . شهادت منتظر من و این صدای گرم سیدالشهدا (ع) است که من و شما را صدا می زند که کربلا هنوز منتظر ماست.... بیا تا برویم....

ای لشکر حسینی

 ای لشکر حسینی

 تا کربلا رسیدن یک یا حسین دیگر

یا حسین مظلوم علیه السلام

 

 

* شهدا شرمنده ایم ! دست ما را هم بگیرید *

 

خواهرم حرمت خون شهیدان پس چه شد.

 

 

 

 

بسی گفتیم و گفتند از شهیدان ، شهیدان را شهیدان می شناسند ، بس!

اَللّهُمَّ جعَل مَحیایَ مَحیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

 وَ مَماتی مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

ما را هم دعا کنید.




موضوع مطلب :


1   2   >   
درباره وبلاگ

عاشق آقا و مولا ابوالفضل (ع) و دنیا هیچ ارزشی ندارد.
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 58
بازدید دیروز: 70
کل بازدیدها: 296944