سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تنها علمدار هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار

امام خامنه ای:

تقدیر خداوند این است که فلسطین آزاد خواهد شد.

 روز قدس




موضوع مطلب :


السلام علیک یا امیرالمومنین (ع)

السلام علیک یا امیرالمومنین (ع)




موضوع مطلب :


ما را به دعا کاش فراموش نسازند   رندان سحر خیز که صاحب نفسانند

شب قدر




موضوع مطلب :


تو بی ‌وسیله هم بلدی معجزه کنی        دست تو را به لطف عصا احتیاج نیست

امام حسن مجتبی (ع)




موضوع مطلب :


نخستین همایش تعزیه خوانان منطقه چترود برگزار شد

همزمان با یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان همایش تعزیه خوانان منطقه چترود با ضیافت افطاری برگزار شد.

به گزارش تنها علمدار، نخستین همایش تعزیه خوانان منطقه چترود شامگاه دیروز ( 18 خرداد ) به همت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار با حضور عباس سالاری رئیس حوزه هنری استان کرمان، حجت الاسلام علی اکبر سام نژاد امام جمعه و قهاری بخشدار چترود و جمعی از تعزیه خوانان بخش چترود در اداره کل آموزش و پرورش این شهر برگزار شد.

تعزیه کرمان

در این همایش حجت الاسلام سام نژاد با بیان اینکه هنر شبیه خوانی به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) منسوب است، گفت: در این آئین حتی آن هم که شبیه شمر را اجرا می کند برای مطرح شدن و نشان دادن مظلومیت امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به اینکه هر چقدر اخلاص و ارادت در این هنر بیشتر باشد اثر گذاری آن نیز بهتر می شود، خاطر نشان کرد: این هنر باید به دور از هر گونه خودخواهی و کینه ورزی ارائه شود، پس به خودتان مراجعه کنید و دل ها را در این ماه مبارک رمضان به یکدیگر نزدیک کنید.

امام جمعه چترود با اشاره به اینکه برگزاری یک مراسم بویژه مراسم تعزیه خوانی بسیار سخت و سنگین است، افزود: کارهای انفرادی، بازدهی و کارآیی لازم را ندارد اما اگر این مراسم به صورت جمعی و با استفاده از همه ظرفیت های منطقه استفاده بشود، آسان تر و با کیفیت تر می شود.

وی با پیشنهاد تشکیل یک کانون مرکزی برای تعزیه خوانان منطقه چترود، گفت: در این کانون از توانایی های همه گروه های تعزیه استفاده می شود.

در این جلسه رئیس حوزه هنری استان کرمان نیز هنر شبیه خوانی را هنری پویا و زنده دانست و گفت: متاسفانه هنوز ساختار لازم برای سنجش و ارزیابی فعالیت های این حوزه وجود ندارد.

وی منطقه چترود را یکی از خواستگاه های تعزیه استان معرفی کرد و افزود: در این منطقه ظرفیت های لازم و فعال برای برنامه ریزی و نتیجه گیری بهتر از این آئین وجود دارد.

در این همایش از شبیه خوانانی که به مناسبت ایام ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) اجرا داشتند با اهدای لوح تقدیر از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان تجلیل شد.

 نخستین همایش تعزیه خوانان منطقه چترود با ضیافت افطاری همراه بود.




موضوع مطلب :


1   2   >   
درباره وبلاگ

عاشق آقا و مولا ابوالفضل (ع) و دنیا هیچ ارزشی ندارد.
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 296102