سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تنها علمدار هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار

حجت الاسلام انجوی نژاد:

خدا هوای مومنین را دارد / بعضی ها حرم هم که می روند صحنه های نا زیبا می بینند

شهدا با وجود اینکه جان خدا را فدا می کردند اما نسبت به خدا احساس بدهکاری داشتند.

به گزارش تنها علمدار؛ حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد شامگاه دیروز (19 دیماه ) در شب آخر از ویژه برنامه جوانان عاشورایی در جمع با شکوه جوانان هیئتی در حسینیه مشتاق کرمان که به همت کانون فرهنگی تبلیغی روضه العباس (ع) استان کرمان برگزار شد، گفت: شهدا کارهای خیر را با نیت بدهکاری به خدا انجام می دادند.

وی با اشاره به سالروز عملیات کربلای 5 ، افزود: شهدا دعوت خدا را با رغبت استجابت کردند و در مناجات های شبانه خود همیشه احساس پوچی و ذلت در برابر خداوند داشتند.

 

شهادت

 مسئول کانون رهپویان وصال شیراز با بیان اینکه بابت هر عبادتی که انجام می دهیم باید شکر گذار خدا باشیم که توفیق بندگی را به ما داده است، خاطر نشان کرد: اگر در مسیر قرآن حرکت کنیم خداوند بین کارهای ما حائلی ایجاد می کند که دچار انحراف و اشتباه نشویم.

وی در تفسیر آیه ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه " ای کسانی که ایمان آورده اید، استجابت کنید وقتی خدا و رسول شما ار دعوت می کنند تا زنده شوید. "، تشریح کرد: استجابت کردن بر چند نوع است که بعضی استجابت ها قبول است ولی مقبول نیست.

این مبلغ علوم قرآنی تصریح کرد: به عنوان مثال فردی که نماز ظهرش را ساعت 5 بعد از ظهر می خواند، دعوت خدا را استجابت کرده اما این استجابت فقط قبول است ولی مقبول نمی شود و اثربخش هم نیست.

حجت الاسلام انجوی نژاد با بیان اینکه نمونه ای از استجابت وجود دارد که هم قبول است و هم مقبول درگاه خداوند می شود، خاطر نشان کرد: شهدا نمونه بارز این نوع استجابت هستند که دعوت خدا را با رغبت لبیک گفتند و به دیدار حق رسیدند.

وی با اشاره به اینکه خدا هوای کسانی را که با رغبت دعوتش را استجابت می کنند دارد، با بیان مثالی گفت: بعضی ها حرم هم که می روند صحنه های نا زیبا می بینند اما در این بین افرادی هم هستند که نه تنها در حرم بلکه در بسیاری جاها که می روند صد ها هزار صحنه معنوی در مقابل چشم شان اتفاق می افتد.

سخنران ویژه برنامه جوانان عاشورایی کرمان با طرح سوالی مبنی بر اینکه در روز چند کلمه حرف می زنیم یا چند کلمه حرف می شنویم؟ افزود: اگر خدا هوایت را داشته باشد حرف های خوب می زنی و حرف های خوب هم می شنوی در غیر این صورت همین کلمات به بدی گفته یا شنیده می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بین دین دانی و دین مداری تفاوت بسیاری است، گفت: خداوند در قرآن کریم مردگان را با سه ویژگی معرفی می کند که اولین آنها کسانی هستند که عقل دارند ولی با عقل خود تحلیل نمی کنند.

حجت الاسلام انجوی نژاد با اعلام اینکه استاد دانشگاهی که در منزل خود با خانواده اش مشکل دارد،فردی داراست نه دانا، خاطر نشان کرد: کسانی در رشته های تحصیلی خود موفق می شوند که مسائل آن رشته را تحلیل کنند و علوم آموزش دیده خود را مورد بررسی قرار دهند.

وی همچنین کسانی را که گوش دارند ولی گوش آنان شنیده های خود را تحلیل نمی کند، از مردگان عنوان کرد و افزود: متاسفانه بعضی ها هر چه می شنوند بدون بررسی و تحلیل به آن بلی می گویند و آن را انجام می دهند.

این مبلغ معارف اسلامی کسانی را که به اطراف خود با نگاه تحلیلی، نمی نگرند را نیز از مردگانی دانست که خداوند در قرآن به آنها اشاره کرده است و ادامه داد: اگر انسان با چشم تحلیلی به اطراف نگاه کند از دیدن بسیاری از زشتی ها و نباید ها دوری می کند.

شایان ذکر است که مراسم شب آخر ویژه برنامه جوانان عاشورایی کرمان با مداحی سید مهدی میرداماد همراه بود.




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

عاشق آقا و مولا ابوالفضل (ع) و دنیا هیچ ارزشی ندارد.
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 56
بازدید دیروز: 35
کل بازدیدها: 296178