سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تنها علمدار هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار

مدرس تعزیه‌شناسی:

هنرمندان تعزیه دنبال گریستن مخاطب نباشند

یک مدرس رشته تعزیه‌شناسی گفت: هنرمندان تعزیه تنها به دنبال گریستن مخاطب نباشند بلکه نگریستن به واقعه را به مخاطبان‌شان بیاموزند.

به گزارش تنها علمدار، مجالس تعزیه در استان کرمان همواره در مناسبت‌های مذهبی از رونق ویژه‌ای برخوردار هستند؛ در حاشیه برگزاری مجالس تعزیه در ایام شهادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسن عسگری (ع) به سراغ کارشناسان این هنر ارزشی رفتیم که در ادامه می‌خوانید ...تعزیه کرمان

مسعود گنجعلیخان‌حاکمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان در حاشیه برگزاری مجلس تعزیه عابس و شوذب که توسط گروه تعزیه منتخب بخش چترود از روستاهای هوتک، سرآسیاب و ده‌زیار شبیه خوانی می شود، اظهار کرد: مراسم آئینی تعزیه شور همراه با شعور حسینی است.

وی با اشاره به اینکه تعزیه موزه‌ای پر از آموزه‌های دینی و زندگی است، افزود: برخی گروه‌های تعزیه تنها به دنبال گریستن مخاطب در مجلس هستند.

عضو شورای نظارت بر نمایش تعزیه در استان کرمان با اشاره به اینکه هنر تعزیه هیچ‌گاه خالی از مخاطب نمی‌شود و همیشه با شور و شکوه برگزار می‌شود، تاکید کرد: هنرمندان عرصه تعزیه نگریستن به واقعه را به مخاطبان‌شان بیاموزند.

وی با بیان اینکه هرچه شکل نمایشی در تعزیه بیشتر شود، جذابیت آن نیز بیشتر می‌شود، گفت: عدم آگاهی از اصول حرفه‌ای تعزیه یکی از ضعف‌های این هنر مردمی است.

این مدرس رشته تعزیه‌شناسی با اشاره به اینکه گروه‌های تعزیه فعالی در کرمان وجود دارد که از توانایی خوبی هم برخوردارند، افزود: ضعف آموزشی در سایر گروه‌ها مشاهده می‌شود که باید برطرف شود.

گفتنی است مجلس تعزیه عابس و شوذب از مجالس غریب در تعزیه است که بهمناسبت گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی در شب شهادت امام حسن عسکری (ع) بامحوریت ولایتمداری عابس و شوذب غلامش توسط گروه تعزیه منتخب بخش چترود ازروستاهای هوتک، سرآسیاب و ده زیار در مسجد امام حسن مجتبی (ع) محلهفیروزآباد کرمان برگزار شد.




موضوع مطلب :


اجرای 4 مجلس تعزیه با موضوع ولایت

مجالس تعزیه عابس و شوذب، حر بن یزید ریاحی، شاهچراغ و حضرت عباس (ع) همزمان با سالروز 9 دی با محوریت ولایت در کرمان شبیه خوانی می شود.

تعزیه

به گزارش تنها علمدار، ثارالله انکوتی مسئول گروه تعزیه منتخب بخش چترود از روستاهای هوتک، سرآسیاب و ده زیار از اجرای 4 مجلس تعزیه با موضوع ولایتمداری در شهر کرمان خبر داد.

وی با بیان اینکه این مجالس تعزیه به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) و فرا رسیدن سالروز 9 دی روز تجدید میثاق امت با ولایت برگزار می شود، خاطر نشان کرد: به همین مناسبت مجالس انتخاب شده با محوریت وفاداری و ولایتمداری اصحاب امام حسین (ع) در نظر گرفته شده است.

این فعال هنر آئینی تعزیه با اشاره به اینکه این مراسم با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، انجمن تعزیه استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کرمان و پایگاه مقاومت بسیج امام حسن عسکری (ع) برگزار می شود، گفت: در این مجالس، برهنه شدن و عریان جنگ نمودن عابس و غلامش شوذب، توبه پذیری حر بن یزید ریاحی و وفاداری حضرت ابوالفضل (ع) نسبت به امام زمان شان بیشتر نشان داده می شود.

وی با بیان اینکه آخرین شب از برگزاری مجالس تعزیه با آغاز امامت حضرت مهدی (عج) مصادف می شود، عنوان کرد: به همین مناسبت در شب چهارم مراسم تعزیه خوانی، مجلس تعزیه شاهچراغ (ع) بصورت شادمانه شبیه خوانی می شود.

انکوتی با اعلام اینکه مجالس یاد شده توسط گروه تعزیه منتخب بخش چترود از روستاهای هوتک، سرآسیاب و ده زیار اجرای عمومی می شود، گفت: هنرمندان محمد مهدی، رضا و امیر حسین میراحمدی، مجتبی سعادتی، ثارالله انکوتی، غلامرضا سبحانی فرد، علی، رضا و محمد افضلی، غلامرضا حسن زاده، علیرضا مختارآبادی، صالح صدقی شبیه خوانان و حسین نخعی موزیک تعزیه را برگزار می کند.

وی افزود: این مراسم از تاریخ سه شنبه 9 دی الی جمعه 12 دی هر شب از ساعت 18:30 در مسجد امام حسن مجتبی (ع) خیابان فیروزآباد کرمان برگزار می شود.




موضوع مطلب :


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان:

تعزیه ، پیوند هنر با تاریخ، دین و آئین است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه تعزیه خوانی در کرمان نیازمند توجه و حمایت است، گفت: تعزیه ، پیوند هنر با تاریخ، دین و آئین است.

تعزیه

به گزارش تنها علمدار، مهدی ملانوری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان در حاشیه برگزاری اجرای تعزیه گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد، گفت: هنر تعزیه خوانی سرشار از توجه خاص اهل بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه قطعا اجرای مجلس ...

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

عاشق آقا و مولا ابوالفضل (ع) و دنیا هیچ ارزشی ندارد.
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 296103