سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تنها علمدار هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار

 

در ایام ولادت امام رضا (ع):

ده زیار، فردا میزبان خادمین حرم رضوی می شود

همزمان با دهه کرامت و در ایام ولادت امام رضا (ع) روستای ده زیار میزبان کاروان خادمین حرم رضوی می شود.

به گزارش تنها علمدار، ثارالله انکوتی مدیر اجرایی هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار با اعلام این خبر گفت: کاروان خادمین حرم رضوی برای دومین سال متوالی در ایام ولادت امام رضا (ع) به روستای ده زیار می آیند.

امام رضا

 

وی با اشاره به اینکه دهه کرامت و ولادت امام هشتم شیعیان فرصت مغتنمی برای گسترش و نشر معرفت و معنویت دینی و ترویج معارف رضوی در جامعه است، بیان داشت: خادمان امام رضا در راستای برگزاری جشن های مردمی (( زیر سایه خورشید)) که همزمان در یکصد وبیست شهر از 22 استان کشور و 18 شهر از شش کشور جهان به همت شبکه جوانان رضوی وابسته به موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار می شود به ده زیار می آیند.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


گزارش تصویری مراسم تعزیه خوانی

توسط گروه تعزیه منتخب بخش چترود

از روستاهای هوتک، سرآسیاب و روستای ده زیار

میدان تاریخی گنجعلیخان کرمان

تعزیه

تعزیه

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


 

با تلفیق دو میراث معنوی و تاریخی:

اجرای سه مجلس تعزیه در قلب تاریخ کرمان

رئیس حوزه هنری استان کرمان از اجرای سه مجلس تعزیه توسط گروه تعزیه منتخب بخش چترود در میدان مجموعه گنجعلیخان کرمان خبر داد.

به گزارش تنها علمدار، عباس سالاری رئیس حوزه هنری استان کرمان با اشاره به اینکه همزمان با ایام شهادت امام صادق (ع) سه مجلس تعزیه در مجموعه گنجعلیخان کرمان برگزار می شود، گفت: این مجالس توسط گروه تعزیه منتخب بخش چترود از روستاهای هوتک، سرآسیاب و روستای ده زیار شبیه خوانی می شوند.

وی با بیان اینکه هنر آئینی تعزیه بعنوان یک میراث معنوی ثبت ملی شده است، خاطرنشان کرد: اجرای تعزیه بعنوان یک میراث معنوی در میدان تاریخی مجموعه گنجعلیخان کرمان از شکوه خاصی برخوردار است.

سالاری با اظهاربه اینکه در گذشته نیز از این میادین تاریخی بعنوان مرکز تبادل امور فرهنگی استفاده می شده است، افزود: در این راستا مجموعه گنجعلیخان کرمان بعنوان یک اثر تاریخی بجا مانده از قرن یازدهم هجری قمری دوران صفویه برای اجرای تعزیه انتخاب شده است.

وی با اعلام اینکه تعزیه کرمان به نقاط اوج خود رسیده است، افزود: در این ایام به ترتیب سه مجلس تعزیه شهادت علی اکبر (ع)، حر بن یزید ریاحی نسب و تعزیه شهادت عباس (ع) از تاریخ سه شنبه 12 شهریور الی 14 شهریور بعداز ظهر ها از ساعت 17 اجرای عمومی می شود.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با بیان اینکه این مجالس با همکاری اداره کل میرث فرهنگی استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان برنامه ریزی و اجرا می شود، خاطرنشان کرد: در اجرای مجالس یادشده محمد مهدی، رضا، امیر‌حسین، مسلم ومحمدرضا میراحمدی، دانیال مهدوی، محمد و ثارالله انکوتی، محمد، مهلا، امیر‌عباس، علی وامین افضلی، مهرداد نفیسی، حامد نوروزی، حمید عاشقی، حسن نژادکمونوئیه ، مجتبی و حمید سعادتی‌، شبیه خوانی می کنند.

وی همچنین با بیان اینکه مجالس تعزیه درنظر گرفته شده در یادبود شهید محمدرضا ابراهیمی اجرا می شود، گفت: شهید محمد رضا ابراهیمی فرسنگی متولد سال 1347 از شهدای کرمان (سرآسیا ب فرسنگی ) است که در مجالس تعزیه، شبیه خوانی می کردند و فیلم کوتاهی از اجرای شبیه حضرت قاسم (ع) ایشان موجود است.

شهید




موضوع مطلب :


هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار برگزار می کند:

برگزاری مراسم شهادت امام صادق (ع) یادبود شهید علی تیکدری نژاد

 

در آستانه شهادت امام ششم شیعیان جهان ویژه برنامه " در سوگ صادق آل محمد" یادبود شهید علی تیکدری نژاد اولین شهید والامقام روستای ده زیار کرمان برگزار می شود.

 

به گزارش تنها علمدار؛ ویژه برنامه شهادت ششمین پیشوای شیعیان جهان  تحت عنوان " در سوگ صادق آل محمد" یادبود شهید علی تیکدری نژاد در آستانه شهادت امام جعفر صادق (ع) در روز شنبه مورخه 9 شهریور ماه ساعت 20:30 برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، این مراسم که به همت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار برنامه ریزی شده است با سخنرانی حجت الاسلام محمد افضلی و مداحی و مرثیه سرایی مجتبی رمضانی از مداحان برجسته کشوری همراه است.

پنجمین دوره برگزاری ویژه برنامه " در سوگ صادق آل محمد" در یادبود شهید علی تیکدری نژاد اولین شهید والامقام روستای ده زیار کرمان برگزار می شود.

در این مراسم ضمن بیان معارف و احکام اسلامی مطالبی در ارتباط با زندگی شهید علی تیکدری نژاد در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان می شود.

بسیجی شهید علی تیکدری نژاد متولد سال 1343 است که در تاریخ 31/2/65 در جبهه سردژ در دفاع از آرمان های نظام مقدس اسلامی ایران دعوت حق را لبیک گفت و شربت شهادت نوشید.

گفتنی است این مراسم در سقاخانه و دارالشفاء حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار برگزار می شود.




موضوع مطلب :


دوشنبه 92 شهریور 4 :: 9:20 صبح ::  نویسنده : خادمان هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده زیار

اجرای تعزیه در فاطمیه چترود

توسط گروه منتخب تعزیه بخش چترود از روستاهای هوتک، سرآسیاب و ده زیار

تعزیه




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

عاشق آقا و مولا ابوالفضل (ع) و دنیا هیچ ارزشی ندارد.
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 296097