سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تنها علمدار هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار

رئیس انجمن تعزیه کرمان خبر داد:

راهیابی 7 گروه تعزیه به سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار

رئیس انجمن تعزیه کرمان با اشاره به اتمام بازبینی آثار ارسالی به دبیرخانه از راهیابی 7 گروه تعزیه به سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار کرمان خبر داد.

به گزارش تنها علمدار، حمید قنبری رئیس انجمن تعزیه کرمان و دبیر تخصصی سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار کرمان با اشاره به اینکه سوگواره تعزیه روستای ده زیار به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به صورت استانی برگزار می شود، گفت: تا پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه 12 گروه تعزیه از سراسر استان ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی توسط هیئت بازبینی سوگواره بررسی شد، افزود: در این مرحله 7 گروه تعزیه از استان به مرحله اجرا راه یافتند که طبق برنامه زمانبندی ارائه شده مجلس تعزیه خود را شبیه خوانی می کنند.

قنبری با اشاره به اینکه در بخش رقابتی سوگواره تنها مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) شیه خوانی می شود، خاطر نشان کرد: تحریف زدایی از نسخ مربوط به مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) ، آسیب شناسی هنر تعزیه و ارتقای سطح تعزیه در استان کرمان از اهداف اصلی برگزاری این سوگواره است.

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه های آموزشی توسط اساتید و پیشکسوتان تعزیه از برنامه های جانبی سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار است، ابراز امیدواری کرد: با شرکت اهالی تعزیه استان در این کارگاه ها و بهره مندی از نحوه اجرای راه یافتگان به سوگواره به رشد و تعالی این هنر معنوی و فاخر در کرمان کمک شود.

دبیر تخصصی سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار با اشاره به اینکه تعزیه های منتخب الزاما می بایست به صورت سنتی و میدانی اجرا شود و زمان تعزیه نباید از 100 دقیقه بیشتر باشد، گفت: انتخاب برگزیدگان در بخش های امام خوانی، علی اکبر خوانی، زن خوانی و بچه خوانی در قسمت موافق خوانی - مبارز خوانی، شمر خوانی و منقض در قسمت مخالف خوانی توسط هیئت داوری سوگواره انجام می شود.

گفتنی است سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار از تاریخ 14 خرداد 94 همزمان با سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به مدت هشت شب به همت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار در محل سقاخانه و دارالشفای حضرت ابوالفضل (ع) شود.

 

 

 




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

عاشق آقا و مولا ابوالفضل (ع) و دنیا هیچ ارزشی ندارد.
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 39
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدها: 296676