سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تنها علمدار هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان:

فراخوان سومین سوگواره استانی تعزیه ده زیار کرمان منتشر شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان از انتشار فراخوان سومین سوگواره استانی تعزیه ده زیار کرمان خبر داد.

فراخوان سومین سوگواره استانی تعزیه ده زیار کرمان

به گزارش تنها علمدار، مهدی ملانوری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار کرمان همزمان با سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین 15 خرداد برگزار می شود، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره 25 اردیبهشت 94 است.

وی با بیان اینکه پاسداشت ارزش های حماسه حسینی و نهضت خمینی کبیر (ره) و آسیب شناسی هنر تعزیه و همچنین ارتقای سطح تعزیه کرمان از مهمترین اهداف برگزاری سوگواره است، افزود: حمایت از گروه های تعزیه، گرامیداشت پدیدآورندگان آثار آئینی مذهبی و بستر سازی در جهت رشد و تعالی هنر فاخر و معنوی تعزیه با ایجاد وفاق و همدلی از دیگر اهداف برگزاری سومین سوگواره استانی تعزیه ده زیار کرمان است.

ملانوری با اشاره به دوره های گذشته برگزاری سوگواره در روستای ده زیار کرمان و همچنین سایر سوگواره های برگزار شده در استان و قدردانی از برگزار کنندگان آن سوگواره ها، خاطر نشان کرد: وجه تمایز این سوگواره نسبت به گذشته، اجرای یک مجلس تعزیه در بخش رقابتی است تا در شناخت و انتخاب برگزیدگان عدالت کامل برقرار شود.

وی تصریح کرد: در این دوره از سوگواره مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) توسط همه گروه های شرکت کننده شبیه خوانی می شود تا ضمن تحریف زدایی کامل از این مجلس معروف، در بخش های امام خوانی، علی اکبر خوانی، زن خوانی و بچه خوانی در قسمت موافق ( اولیاء ) و شمر خوانی، مبارز خوانی و منقض در قسمت مخالف یا اشقیاء خوانی، شبیه خوان نمونه استانی انتخاب شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان، گفت: گروه های تعزیه متقاضی حضور در سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار حداکثر تا تاریخ 25 اردیبهشت جاری، باید بر اساس شرایط و مقررات عمومی سوگواره که در متن فراخوان آمده اثر خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه ارسال لوح فشرده و متن تعزیه به همراه تکمیل فرم شرکت در سوگواره برای گروه های متقاضی حضور از سراسر استان الزامی است، افزود: استفاده از تمامی نسخ تعزیه معروف کشور در زمینه شهادت حضرت علی اکبر (ع) آزاد است.

ملانوری با بیان اینکه تعزیه هایی کهتوسط گروه کارشناسی بازبینی یزاس شرکت در سوگواره انتخاب می شود، الزاما بایستی به صورت سنتی و میدانی اجرای عمومی شود، خاطر نشان کرد: زمان اجرای تعزیه نباید از 100 دقیقه بیشتر باشد.

وی محل اجرای مجالس تعزیه را سقاخانه و دارالشفاء حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار عنوان کرد و گفت: گروه های شرکت کننده می توانند آثار خود را به آدرس پستی انجمن تعزیه کرمان ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 09131953646 و 09133415832 تماس بگیرند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان با بیان اینکه نتیجه حضور و یا عدم حضور گروه ها در سوگواره در تاریخ 31 اردیبهشت جاری توسط تیم کارشناسی بازبینی اعلام نظر می شود، خاطر نشان کرد: زمان برگزاری سوگواره از 14 خرداد 94 همزمان با سالروز ارتحال امام به مدت هفت شب می باشد.

وی افزود: هرگونه تصمیم گیری در خصوص زمان اجرای هر گروه شرکت کننده بر عهده ستاد برگزاری سوگواره است.

فراخوان سوگواره تعزیه

فراخوان سوگواره تعزیه




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

عاشق آقا و مولا ابوالفضل (ع) و دنیا هیچ ارزشی ندارد.
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 36
بازدید دیروز: 128
کل بازدیدها: 297153